Tato stránka využívá v rámci poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení stránky souhlasíte s jejich používáním. Více informací včetně informací o jejich odstranění a vypnutí naleznete ZDE

Nejčastější chyby při odpovídání na pracovní inzeráty

Pokud hledáte práci, nebo prázdninovou brigádu, rozhoduje o pozvání na pohovor především vaše první reakce na inzerát. Připravili jsme pro vás tipy, jak postupovat a nediskvalifikovat se hned na začátku.

 

1.  S odpovědí spěcháte

S odpovědí nespěchejte, zamyslete se nad nejvhodnějšími formulacemi a hlavně po sobě text přečtěte. Personalista, který vaši reakci bude číst ocení, že jste si na ní dali záležet. Také se vyhnete překlepům a chybám, které při zbrklé odpovědi můžete napsat a které vám rozhodně k vysněnému místu nepomohou.

2.  Zapomenete vložit životopis

Dle personalistů se jedná o velmi častou chybu žadatelů. Raději se vždy dvakrát přesvědčte, že jste jej opravdu přiložili a že se příloha před odesláním opravdu načetla. Dodatečné poslání a omluvy vám dobrou vizitku rozhodně neudělají.

3.  Kopírujete stále stejnou odpověď

Tuto chybu nedělejte a vždy napište odpověď unikátní. Zabere vám jen chvíli času navíc, zato bude osobní a zvýší vaše šance na zaměstnání.

4.  Nemáte přehled o firmě

Před odpovědí byste měli znát základní údaje o společnosti, které odpovídáte. Často je najdete na firemním webu. Znalost firmy bude pro vás plusovým bodem a dá najevo, že o místo máte opravdu zájem.

5.  Prozrazujete své slabiny

Pokud zatím nemáte žádné pracovní zkušenosti, nebo si nejste jistí, že pozici zvládnete, při první reakci si to nechejte pro sebe. Popište svoje pozitivní vlastnosti, ty negativní vám úspěch nepřinesou a pohovoru se nejspíše nedočkáte.

6.  Nepamatujete si, komu jste odpovídali

Odpovídat v rychlosti na několik desítek různých inzerátů naráz není dobrý nápad. Snadno tak ztratíte přehled komu jste odpovídali a pokud se vám ozve více lidí naráz, nemusíte už vědět, o co se jedná. Odpovídejte tedy jen na tolik inzerátů, které jste si schopni zapamatovat a stále být v obraze.

7.  Odpovídáte ve špatnou dobu

Na pracovní nabídky byste měli odepisovat od pondělí do čtvrtka. Řada personalistů už totiž v pátek nové odpovědi uchazečů nečte a podívá se na ně až v pondělí. Rychlou odpovědí v nevhodný čas si proto můžete spíše uškodit, než zvýšit svoje šance.

8.  Používáte expresivní výrazy

Radost z toho, že jste našli skvělou nabídku si nechejte pro přátele. V odpovědi buďte seriózní a na úrovni. 

7 tipů, jak napsat dobrou závěrečnou práci

Jak napsat dobrou závěrečnou práci? Podívejte se na sedm kroků, které vás provedou od volby tématu, až po samotné odevzdání vaš…

5 tipů, jak se připravit na nadcházející semestr

Nový semestr je za dveřmi a je nejvyšší čas se na něj připravit. Co udělat proto, abyste na konci semestru úspěšně postoupili do dalšího ročn…

7 tipů, jak se co nejlépe naučit na testy

Jako studenti vysoké školy jistě víte, co se máte učit. Zásadní otázkou je, jak se to naučit rychle a efektivně. V tomto článku naleznete sedm…