Je pro úspěch v online marketingu nutné vysokoškolské studium?
V současné době digitálních médií jsou marketéři neocenitelní. Ovládají strategie efektivní komunikace a propagace a oslovují nové zákazníky. Není už ale trh přesycen? A je studium PR opravdu užitečné?
Online marketing zahrnuje tak odlišné disciplíny jako webdesign, copywriting, SEO, PPC reklamu, komunikaci v online sociálních sítích. Nad tím vším by samozřejmě měla být nějaká strategie komunikace, a to zaprvé celková komunikační strategie značky a pod ní poté strategie online marketingu. A ne vše vás školské studium naučí.
Pro dobré uplatnění jsou samozřejmě ideální zkušenosti získané jak vysokoškolským studiem, tak praxí, samostudiem a sledováním všech nových trendů. Mediální studia mohou být zajímavá pro pochopení fungování médií zevnitř, v kombinaci se sociologií a psychologií vám umožní lépe chápat čtenáře, potažmo příjemce vašeho obsahu.
Velmi přínosné může je pro budoucí uplatnění studium žurnalistiky, různých marketingových oborů, ale i manažerské a kreativní školy. Vždy záleží na tom, z jaké strany se na marketing díváte, a chcete se mu v budoucnu věnovat.
Studium je tedy pro budoucího marketéra rozhodně přínosné, je však třeba jej kombinovat s praxí a především zápalem, a sledováním českých i zahraničních webů a oborových portálů. Být v centru dění je prostě pro úspěšného marketéra zásadní.