Tato stránka využívá v rámci poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení stránky souhlasíte s jejich používáním. Více informací včetně informací o jejich odstranění a vypnutí naleznete ZDE

Co vše obnáší studium PR

S marketingem, reklamou a PR se budete setkávat každý den po celý život, ani si to vždy neuvědomíte. Ačkoli pro práci v reklamní, či kreativní agentuře není vždy nutné příslušné vzdělání, studiem nic nezkazíte.

 

Marketingové komunikace jsou všechny relevantní komunikace s trhem. Zasahují do komerčního i nekomerčního sektoru. Ať už obchodní, sociální, či obchodní komunikaci. Public relations také můžete chápat jako zajišťování dobrých vztahů mezi institucemi a zákazníky.

 

Přijímací zkoušky můžete zkusit například na Karlově Univerzitě,  jsou dvoukolové, v prvním kole probíhají formou písemného testu z cizího a českého jazyka a všeobecného historického, politického, společenského a kulturního přehledu. Ve druhém kole následuje pohovor s nejlepšími uchazeči z písemného kola.

 

Obor se zaměřuje na marketing z pohledu komunikačních strategií, lze tedy očekávat předměty typu psychologie či sociologie zaměřené na marketingovou komunikaci, naopak takřka žádný prostor zde není věnován ekonomice, některé jistě potěší, že matematiku (a předměty ji využívající) byste v rozvrhu hledali marně. Místo toho budete studovat například právo a etiku v marketingu, marketingové strategie, nezapomíná se ani na marketing pro neziskový sektor a na tvorbu značky. Výběr z oblasti PR je trochu chudší, kromě znalostí z marketingu však využijete i předmětů Dějiny a teorie public relations, Komunikace s médii a předmětů zaměřených na výzkum a využití médií obecně.

 

Studium vám pomůže rozšířit obzory a dá vám řadu teoretických znalostí, z nichž některé v praxi jistě oceníte. Budoucí uplatnění však záleží hodně na vás. Titul vám může cestu usnadnit, ale nevyšlape ji sám o sobě. Již v průběhu studia vás také čeká povinná praxe.

Jak napsat dobrou argumentační esej?

Cílem argumentační eseje je přesvědčit čtenáře o platnosti určitého názoru či stanoviska pomocí věcných argumentů. To nemusí být vždy…

Jak napsat seminární práci napoprvé?

Blíží se odevzdávání zadaných seminárních prací? Podívejte se jak napsat seminárku tak, abyste získali zelené…

Několik tipů, jak správně zvolit téma závěrečné práce

Bojujete s výběrem tématu vaší závěrečné práce? Máme pro vás několik tipů, jak najít takové, které vám bude…